Posted by: kamaruzamanomar | October 22, 2008

Gawat, Peluang Anda.

Kegawatan Ekonomi, Peluang Terbaik Anda. Mengapa ?

1) Harga saham rendah. Kalau dulu 0.25 sen seunit, sekarang kurang mungkin 0.19 sen seunit sahaja.

2) Percayalah selepas ini ekonomi akan bertambah baik. Sudah tentu harga saham yang anda beli juga akan meningkat.

3) Unit Trust merupakan pakej pelaburan Jangka Sederhana dan Jangka Panjang iaitu 3-5 tahun. Tak timbul soal kegawatan kerana ia hanya berlaku sementara iaitu hanya 1-2 tahun. Bahkan Bahkan pelaburan Unit Trust tiada masa maksimum. Bergantung kepada tujuan pelabur sama ada untuk Pencen (Retirement planning) atau Pendidikan Anak (Education Planning)

4) Public Mutual sudah lebih 30 tahun di Malaysia. Sudah beberapa kali melalui pelbagai kemelut kewangan, tetapi masih mampu menangani isu seumpama itu dan memberikan pulangan baik kepada pelabur antaranya pada tahun 1987 dan 1997. Bahkan mereka yang melabur pada tahun tersebut mendapat keuntungan yang lumayan.

5) Dana yang dilaburkan di dalam Public Mutual diuruskan oleh Pengurus dana ” Fund Manager” yang profesional. Mereka tahu di mana tempat yang paling sesuai untuk dilaburkan. Sehingga kini belum ada lagi syarikat Unit Trust lain yang dapat menyainginya.

6) Kepada mereka yang telah melabur, jangan panik. Labur ikut kaedah ” Dollar Cost Averaging” ( Pemurataan Kos Dolar ). Pelaburan anda ini bukanlah pelaburan secara langsung Di Bursa Saham.

7) Apapun sebelum melabur, pastikan anda mendapat nasihat dari Perunding Unit Trust yang profesional dan bertanggungjawab.

Untuk Nasihat Percuma :

Kamaruzaman

019-2828 264

kbo2020@gmail.com


Leave a comment

Categories